Elektronik imza başvurunuzu iki şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Ofisten Başvuru veya Noter aracılığı ile başvuru;
Şubelerden Başvuru
Web ortamında başvuru yapmak suretiyle istenilen belgeler ile temsilciliklerimize veya genel merkezimize gelerek sertifika alma sürecinizi başlatabilirsiniz. Başvurular bireysel ve kurumsal olarak iki şekilde yapılabilir. Web ortamında doldurduğunuz form başvuru formu niteliği taşımaktadır. Bilgilerinizin doğruluğu daha sonraki süreçlerin işlemesi açısından önem arz etmektedir.
Kurumsal Başvuru İçin İstenilen Belgeler
- Başvuru Formu
- Taahhütname
- Kimlik Fotokopisi - Aslı Görülecektir
- Ödeme Belgesi
- Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi
- İmza Sirküleri Fotokopisi
Bireysel Başvuru İçin İstenilen Belgeler
- Başvuru Formu
- Taahhütname
- Kimlik Fotokopisi - Aslı Görülecektir
- Ödeme Belgesi
Noter Aracılığı İle Başvuru
Web arayüzünden form doldurulup çıktı alındıktan sonra istenilen belgeler noter tarafından onaylatılır.Form ve onaylanmış belgeler ile birlikte ödeme belgesi tarafımıza gönderilerek sertifika alma süreci başlatılmış olur. Tarafımıza ulaşan belgeler kontrol edilip uygun bulunulduktan sonra elektronik imza üretilir ve kurye ile teslim edilir.
Elektronik İmza Kullanım Alanları
Elektronik imza kullanım alanı açısından oldukça geniş bir yelpazeye sahiptir. 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu'nda belirtilen istisna süreçler haricinde ıslak imza ile yapılan her işlem için kullanılabilir.
Kanun, 5. maddesinde, güvenli elektronik imzanın elle atılan imza ile aynı hukuki sonucu doğuracağını düzenlemiştir. Ancak, maddenin devamında bu kuralın istisnası olarak, kanunların resmi şekle veya özel bir merasime tâbi tuttuğu hukuki işlemler ile teminat sözleşmelerinin güvenli elektronik imza ile gerçekleştirilemeyeceği hükme bağlanmıştır.
- E-devlet uygulamalarında (turkiye.gov.tr)
- UYAP projesi kapsamında
- Sanayi Bakanlığı projelerinde
- EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) uygulamalarında
- E-Fatura uygulamalarında
- MERSİS Projesi kapsamında
- Gümrük ve dış ticaret işlemlerinde
- Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminde
- Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde
- Banka talimatlarının gönderilmesinde
- Performans, izin, fazla mesai ve masraf onay formlarında
- Genel Kurul, Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarının imzalanmasında
- Bayi ağı iletişiminde sipariş sürecinde
- Elektronik arşivin e-imzalanmasında
- Islak imza gerektiren tüm uygulamalarda kullanabilirsiniz.
- Kullanım alanları genişletilebilir.