Menu

Sıkça Sorulan Sorular

Elektronik İmza Sıkça Sorulan Sorular

Hangi firmadan almış olursanız olun E-imzaTR'den imzanızı yenileyebilirsiniz.

BTK tarafından yetkilendirilen bir ESHS olan e-imzaTR’ den , talep ettiğiniz doğrultuda 1, 2 ve 3 yıllık sertifika temin edebilirsiniz.

5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda yer alan şekliyle elektronik imza; başka bir elektronik veriye eklenen veya elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi tanımlar.

Kullanmakta olduğunuz Elektronik İmzanızı isteğe bağlı olarak dilediğiniz kadar bilgisayarda kullanabilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken en önemli konu her yeni bilgisayara kurulum işlemlerinin tekrarlanması olacaktır.

E-imzanızı kaybetmeniz durumunda iptali için hemen e-imzaTR (+90 312 242 01 11) ile iletişime geçmelisiniz. Sonrasında başvuru ve ödeme işlemlerini tekrarlayarak yeni e-imzanızın oluşturulmasını talep edebilirsiniz.

Firmamızdan temin edilmiş olan elektronik imzanızı Apple INC. şirketi bünyesinde geliştirilen  MACOS işletim sistemi üzerine kurarak çalıştırabilirsiniz. MACOS için 2.bir işletim sistemi kurmanıza gerek yoktur. Kurulum kılavuzu için şubelerimize ve ya  Çağrı Merkezimize  (0312 242 0 111) ulaşabilirsiniz. MACOS kullanarak elektronik imzanız ile işlem yapabilmeniz için,işlem yapacağınız kurum veya kuruluş sistemlerinin MACOS desteğinin bulunması şartını da hatırlatmak isteriz.

 

Şifre/Aktivason menüsü üzerinde bulunan uygulama üzerinden adımları takip ederek şifre/aktivasyon işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz. Ekran üzerinde herhangi bir hata ile karşılaşır iseniz web sitemiz üzerinde bulunan Teknik Destek / Online Destek adımları ile ekibimize bağlanarak destek talebinde bulunabilirsiniz.

 

Elektronik imza, elle atılan imzaya eşdeğer nitelikte kullanılabildiği için, elektronik ortamda her türlü resmi işlemin, kağıt ortamına göre daha hızlı, güvenilir ve maliyet etkin biçimde yürütülmesini sağlar.

 

E-devlet uygulamalarında (turkiye.gov.tr)
UYAP projesi kapsamında
Sanayi Bakanlığı projeleri
EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) uygulamalarında
E-Fatura uygulamalarında (Sadece Şahıs Firmaları İçin)
MERSİS Projesi kapsamında
Gümrük ve dış ticaret işlemlerinde
Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminde
Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde
Banka talimatlarının gönderilmesinde
Performans, izin, fazla mesai ve masraf onay formlarında
Genel Kurul, Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarının imzalanmasında
Bayi ağı iletişiminde sipariş sürecinde
Elektronik arşivin e-imzalanmasında
Islak imza gerektiren tüm uygulamalarda kullanabilirsiniz

Elektronik sertifika, elektronik imzanın doğrulanması için gerekli olan veriyi ve imza sahibinin kimlik bilgilerini içeren elektronik kaydı ifade etmektedir. Elektronik sertifikalar, kanuna uygun olarak faaliyette bulunacak elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından belirli bir ücret karşılığında temin edilecektir.Elektronik sertifika hizmet sağlayıcısının sertifika üzerindeki elektronik imzası, sertifikanın bütünlüğünü ve doğruluğunu garanti edecektir. Elektronik sertifikalar, atılan imzanın doğruluğunun teyit edilebilmesi için gereklidir. Nitelikli elektronik sertifikalar; Kanunun 9 uncu maddesinde belirtildiği şekilde “nitelikli sertifika” olduğuna dair bir ibareyi, sertifika hizmet sağlayıcısının kimlik bilgilerini ve kurulduğu ülke adını, imza sahibinin teşhis edilebileceği kimlik bilgilerini, sertifikanın geçerli olduğu süreyi ve sertifikanın seri numarasını barındıran elektronik sertifikalardır.

 

Güvenlik Sözcüğü , bireysel İşlemler menüsüne giriş yapmanızı ve kimliğinizi doğrulamanıza yardımcı olur. Başvuru sırasında tarafınıza SMS ve MAİL yolu ise iletilen Güvenlik Sözcüğünü doğrulamadan Elektronik İmza aktivasyon İşlemlerinizi tamamlayamazsınız.

 

E-imzalı e-posta gönderimi , Hotmail,Yahoo,Gmail, Mynet Vb. uzantılı servislerde geçerli değildir. Bu uzantılar için maillerinize e-imza ekleyemezsiniz

 

Elektronik İmza Başvurusunda belirtilen İletişim Bilgilerinizi (cep telefonu ve mail adresi) (0312) 242 0 111 Numaralı Çağrı Merkezimiz  aracılığı ile güncelleyebilir,değişiklikler yapabilirsiniz.

 

Esnaf ve Sanatkarlar Odasına bağlı olduğunuzu kanıtlayan bir belgeyle kurumsal e-imza alabilirsiniz.

 

Ticaret Sicil Gazetenizi ve İmza beyannamenizi getirdiğiniz takdirde Kurumsal e-imzanızı satın alabilirsiniz.

(0312) 242 0111 numaralı çağrı merkezimize ulaşarak veya www.e-imzatr.com.tr adresinde bulunan Teknik Destek / Online Destek adımlarını uygulayarak uzaktan yardım birimine destek kaydı oluşturabilirsiniz.

 

E-imzanızın kurulumunu tamamlandıktan sonra Türkiye.gov.tr adresine giriş için kart tipi olarak TUBITAK-AKİS’i seçmeniz yeterli olacaktır.

EİMZATR Bilgi Güvenliği Hizmetleri A.Ş.'den ve/veya özel kurum-kuruluş yada ilgili ESHS adima ve/veya şirketim adına elektronik imza/nitelikli elektronik sertifika başvurusu yapmaya, başvuru için istenen tüm bilgileri vermeye, taahhütname imzalamaya, aktivasyon islemi yapmaya, e-imza ekipmanı, sim kart, sertifika, araç-gereç, token vb..teslim almaya, şifre, pin kodu vb güvenlik doğrulamasına ilişkin bilgileri elektronik olarak veya fiziken teslim almaya, adıma sms ile yada elektronik ortamda işlem yapmaya ve/veya bilgi almaya, ek olarak istenen tüm belgeleri imzalamaya, ................ adresinde mukim ......... yetkili vekil tayin ettim. Düzenlenecek olan vekaletname şirket adına ve ek olarak şahıs adına olacak ise; yetkinin asaleten ve vekaleten olacak şekilde iki ayrı biçimde düzenlenmesi gerekmektedir.

 

Yerinde Kimlik Doğrulama, e-imzaTR tarafından sunulan alternatif bir hizmettir. İşinde yetkili arkadaşımız bize bildirdiğiniz adrese gelerek e-imzanızın teslimini sağlamaktadır.

 

Başvuru sonucunda zaman damgası hesabı açık ve aktif iken bakiye sınırlaması göz önünde bulundurularak birden fazla kişi veya kurum mevcut hesabı kullanabilecektir.

 

Zaman Damgası hesabınızın kurulumunu gerçekleştirmek ve aktif hale getirebilmek için web sayfamız üzerinden Teknik Destek / Canlı Destek bölümünü kullanabilir , 0312 242 0111 numaralı telefondan tarafımıza ulaşabilirsiniz.

 

5070 sayılı Elektronik İmza Kanununa göre Zaman Damgası; Bir elektronik verinin,üretildiği,değiştirildiği,gönderildiği,alındığı ve/veya kaydedildiği zamanın tespit edilmesi amacı ile ESHS tarafından temin edilen bir üründür.

Zaman Damgası
*E-Defter
*E-Fatura
*Elektronik Belge Yönetim Sistemleri
*E-Arşiv
*Kayıtlı Elektronik Posta İletileri
*ASBİS
*Elektronik Ortamda Oluşturulan herhangi bir belge ( Word ,Excel ,Acrobat Reader (PDF) , PowerPoint ,vb)
*E-Devlet Projeleri
*Tüm kişisel depolama ve kaydetme ortamları göz önünde bulundurularak kullanım alanları genişletilebilmektedir.

Zaman Damgası için ister bireysel istenirse şirket veya kurum adına başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru için ürünlerimiz bölümünü ziyaret edebilirsiniz.

×